Visitants

lunes, 8 de junio de 2015

Dimarts dia 9 de Juny (1r a 3r de primària)

EL PETIT AVET

Hi havia una vegada un avet petitó enmig d'un bosc que estava molt trist. I plorava perquè no li agradaven les seves fulles tant punxegudes. I va estar plorant tot el dia. Fins que es va fer de nit. I abans d'adormir-se, es va dir:
—M'agradaria, m'agradaria tenir les fulles d'or!
L'endemà al matí, es va despertar el petit avet i les seves fulles eren grans fulles d'or. Però les fulles eren tant boniques que va passar per allà un lladre i se les va endur totes. I el petit avet va tornar a plorar:
— Ja no vull fulles d'or, que se les enduen totes! Vull fulles de vidre, que són potser encara més boniques!
L'endemà, en despertar-se va exclamar:
—Oh! Que content que estic! Quines fulles de vidre més boniques!
Però aquell dia va bufar un vent molt fort, que va tirar totes les fulles de vidre a terra i es van trencar fent  un gran terrabastall.
— Ja no vull fulles de vidre, que es trenquen totes! Vull fulles ben verdes.
L'endemà, en despertar-se va cridar:
—Oh! Què content que estic! Quines fulles verdes més boniques!
Però per davant seu va passar un ramat d'ovelles que va començar a menjar-se les fulles del petit avet. I no en van deixar ni una.
—Ja no vull ni fulles d'or, ni de vidre, ni verdes! Jo el que realment vull són les meves agulles!!
I aquella nit es va adormir desitjant més que mai tornar a tenir les seves fulles d'agulla. I així va ser que, l'endemà de bon matí, es va despertar i es va adonar que tenia una altra vegada les seves fulles fortes i punxegudes.
I sense ningú que li robés les fulles, ni les trenqués, ni se les mengés, es va fer un arbre alt i gros que servia d'aixopluc a tots els animalets del bosc.

L’avet es va comprometre a no queixar-se mai més i va aprendre a estar orgullós d’ell mateix. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario