Visitants

lunes, 11 de junio de 2012

Dimarts dia 12 de Juny (1r a 3r de Primària)


HISTÒRIA D’UNA TORTUGA
Vet aquí que una vegada hi havia una tortuga petita que no li agradava l’escola. Es deia tortugueta. Ella el que volia era quedar-se a casa o bé anar a voltar tot el dia pel carrer.la tortugueta pensava que era massa difícil provar d’escriure, massa difícil llegir llibres o fer matemàtiques. Li agradava molestar els seus companys, prendre’ls el llapis, amagar els fulls… no li agradava compartir i no li agradava escoltar els seus mestres. Trobava massa difícil seguir les normes de l’escola. També trobava massa difícil no enfadar-se.
Cada dia la tortugueta es deia a ella mateixa que intentaria no posar-se en problemes. Però cada dia s’enfadava, se sentia frustrada i llavors feia alguna cosa que no havia de fer i ja tenia problemes. Sentia com si no tingués control sobre el que feia.
Les altres tortugues no volien jugar amb ella  i
la tortugueta es va començar a sentir sola i dolenta.
Un dia que la tortugueta se sentia pitjor que mai es va trobar amb la tortuga més gran i més vella del seu barri. Era la tortuga sàvia que tenia mes de 200 anys i sabia moltes, moltes coses. La vella tortuga sàvia va preguntar a la tortugueta:
- “tortugueta, per què estàs tan trista?”
la tortugueta li va contestar fluixet,
- “És que tinc un problema molt gran. Sempre que estic enfadada no em puc controlar. Sempre estic al mig de baralles i em sembla que ningú  m’estima”
La vella tortuga sàvia era molt amable i va voler ajudar
–“Mira –li va dir- et diré un secret. La solució dels teus problemes la tens tu. La solució està amb tu, vagis on vagis”.
La tortugueta no ho entenia. – “és la teva closca, la teva closca… és per això que tens una closca. Sempre que estiguis enfadada, o et sentis frustrada o preocupada, tu el que has de fer és entrar dins teu” la vella tortuga sàvia li va explicar encara més bé.- “quan siguis dins teu, pots seguir aquests passos: em dic a mi mateix/a:
1. “STOP”
2. Respiro fondo
3. Dic com em sento
4. Quin problema tinc.
- Després descansa fins que els teus sentiments no siguin tan forts, fins que et sentis calmada”
La vella tortuga sàvia va ensenyar a la tortugueta com posar-se dins la closca per calmar-se
L’endemà, a l’escola, la tortugueta estava fent feina quan un company es va posar a molestar-la. Va sentir com es començava a enfadar i just quan anava a pegar-lo es va recordar del que
la vella sàvia tortuga li havia dit.I li va anar molt i molt bé!

No hay comentarios:

Publicar un comentario