Visitants

jueves, 2 de mayo de 2013

Divendres dia 3 de Maig (Infantil i Primària)


Lluita per la felicitat

Un samurai, conegut per tots per la seva noblesa i honestedat, va anar a visitar un monjo zen a la recerca de consells, no obstant això, quant va entrar al temple on el mestre resava, es va sentir inferior, i va concloure que tot i haver passat tota la seva vida lluitant per la justícia i la pau, no hi havia ni tan sols acostat a l'estat de gràcia de l'home que tenia davant.

- Per què m'estic sentint tan inferior? - Li va preguntar, així que el monjo va haver acabat de resar. - Ja em vaig enfrontar moltes vegades amb la mort, vaig defensar als més febles, sé que no tinc res de què avergonyir-me. No obstant això, al veure-ho meditant, he sentit que la meva vida no tenia cap importància.
-Espera. Quant hagi atès a tots els que m'han buscat avui, et donaré la resposta.
Durant tot el dia el samurai es va quedar assegut al jardí del temple, veient com les persones entraven i sortien a la recerca de consells. Va veure com el monjo atenia a tots amb la mateixa paciència i la mateixa somriure lluminós a la cara. Però el seu estat d'ànim anava de mal en pitjor, ja que havia nascut per actuar, no per esperar. A la nit, quan ja tots havien partit, va insistir:
- Ara podrà vostè ensenyar?
El mestre el va convidar a entrar i el va portar fins a la seva habitació. La lluna plena brillava al cel i tot l'ambient respirava una profunda tranquil·litat.
- Veus aquesta lluna, què bonica és? Ella creuarà tot el firmament i demà el sol tornarà a brillar. Només que la llum del sol és molt més fort i aconsegueix mostrar els detalls del paisatge que tenim al nostre front, arbres, muntanyes, núvols. He contemplat als dos durant anys, i mai vaig escoltar a la lluna dir "Per què no tinc la mateixa lluentor que el sol? És que potser sóc inferior a ell? "
-És clar que no,-va respondre el samurai, - la lluna i el sol són dues coses diferents, i cada un té la seva pròpia bellesa. No podem comparar als dos.
-Llavors, ja saps la resposta. Som dues persones diferents, cadascú lluitant a la seva manera per allò que creu, i fent el possible per tornar a aquest món millor, la resta són només aparences.

No hay comentarios:

Publicar un comentario