Visitants

lunes, 18 de noviembre de 2013

Dimarts dia 19 de novembre (4t a 6è de primària)

EL NEN BARRUER DE LES MATES

Aquets any a l’escola del barri hi havia un professor de matemàtiques, i també uns quants nens nous. I un d’aquests nens nous era el més barruer que havia vit mai. Era igual si anava ràpid o poc a poc, que li expliquessin les coses de nombres, ell sempre acabava dinet alguna barbaritat: que si dos i dos són cinc, que si set per tres són vint-i-set, que si un triangle te trenta angles…així que el que abans era una de les classes més odiades i aburrides, es va convertir en una de les més divertides.

Animats pel nou professor, els nens descubrien les burrades que deia el noi nou, i amb un exemple i sense nombres, habien de corregir-lo. Tots comeptien per ser els primers en trobar els errors i pensar la forma més originar per explicar-los, i per aixó utilitzaven qualsevol cosa, ja fossin caramels, cromos, taronges o avions de paper. Al nen barruersemblava no molestra-li res d’allò, per el petit lluís estava segur de que hauria de portar la tristesa per dins , així que un dia va decidir seguir al nen a casa seva desprésd e l’escola i veure quan es posava a plorar…a la sortida de l’escola, el nen va caminar durant uns minuts, i al arribar a un petit parc, es va quedar esperant una estona fins que va aaprèixer ….el professor nou! Es va acostar , li va fer un petó, i van marxar caminat de la mà. En la distància, en Lluís va poder escoltar que parlaven de matemàtiques….i el nen barruer ho sabia tot, i molt millor que cap altre nen de la classe! En Lluís es va sentir tant enganyat que es va posar a córrer fins que els va atrapar i es va posar davant seu molt enfadat. El nen barruer es va posar molt nerviós, pe`ro el mestre, va comprendre el que passava, va explicar a en Lluís que el nen barruer només era un truc per què els altres nens aprenguesisn millor les matemàtiques i que ho fessin de forma divertida. El seu fill estava encantat de fer de nen barruer, perquè per fer-ho bé s’ho havia de prendre tot primer, i així les classes eren com un joc. Per suposat, al dia següent el professor ho va explicar a la resta d’alumnes, però aquests estaven tant encantats amb la seva classe de matemàtiques, que l’únic que va canviar a partir de llavors va ser que tots van començar a tornar-se el paper de nen barruer.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario