EL NEN BARRUER DE
LES MATES
Aquets any a l’escola del barri hi havia un professor de
matemàtiques, i també uns quants nens nous. I un d’aquests nens nous era el més
barruer que havia vit mai. Era igual si anava ràpid o poc a poc, que li
expliquessin les coses de nombres, ell sempre acabava dinet alguna barbaritat:
que si dos i dos són cinc, que si set per tres són vint-i-set, que si un
triangle te trenta angles…així que el que abans era una de les classes més
odiades i aburrides, es va convertir en una de les més divertides.
Animats pel nou professor, els nens descubrien les
burrades que deia el noi nou, i amb un exemple i sense nombres, habien de
corregir-lo. Tots comeptien per ser els primers en trobar els errors i pensar
la forma més originar per explicar-los, i per aixó utilitzaven qualsevol cosa,
ja fossin caramels, cromos, taronges o avions de paper. Al nen barruersemblava
no molestra-li res d’allò, per el petit lluís estava segur de que hauria de
portar la tristesa per dins , així que un dia va decidir seguir al nen a casa
seva desprésd e l’escola i veure quan es posava a plorar…a la sortida de
l’escola, el nen va caminar durant uns minuts, i al arribar a un petit parc, es
va quedar esperant una estona fins que va aaprèixer ….el professor nou! Es va
acostar , li va fer un petó, i van marxar caminat de la mà. En la distància, en
Lluís va poder escoltar que parlaven de matemàtiques….i el nen barruer ho sabia
tot, i molt millor que cap altre nen de la classe! En Lluís es va sentir tant
enganyat que es va posar a córrer fins que els va atrapar i es va posar davant
seu molt enfadat. El nen barruer es va posar molt nerviós, pe`ro el mestre, va
comprendre el que passava, va explicar a en Lluís que el nen barruer només era
un truc per què els altres nens aprenguesisn millor les matemàtiques i que ho
fessin de forma divertida. El seu fill estava encantat de fer de nen barruer,
perquè per fer-ho bé s’ho havia de prendre tot primer, i així les classes eren
com un joc. Per suposat, al dia següent el professor ho va explicar a la resta
d’alumnes, però aquests estaven tant encantats amb la seva classe de
matemàtiques, que l’únic que va canviar a partir de llavors va ser que tots van
començar a tornar-se el paper de nen barruer.
No hay comentarios:
Publicar un comentario