Visitants

jueves, 28 de noviembre de 2013

Divendres dia 29 de novembre (Infantil i Primària)

Dos germans, l’un solter i l’altre casat, posseïen una granja amb una terra molt fèrtil. D’aquesta granja, n’obtenien gra abundant i tots dos germans se’l repartien a parts iguals.
El germà casat es va començar a despertar sobresaltat cada nit pensant: “ el meu germà no està casat. Qui es cuidarà del meu pobre germà quan sigui vell? S’emporta la meitat de la collita i necessita estalviar per al futur més que no pas jo, perquè a mi em cuidaran els meus fills. La seva necessitat és, evidentment, més gran que la meva”.
Aleshores s’aixecava del llit, es dirigia sigil·losament on vivia el seu germà i abocava a la seva sitja un sac de gra.
També el germà solter es va començar a despertar cada nit dient-se a si mateix: “ El meu germà té dona i cinc fills i s’enduu la meitat de la collita. Però jo no he de mantenir ningú més tret de mi mateix. La seva necessitat és més gran que la meva”.
Aleshores s’aixecava del llit i duia un sac de gra a la sitja del seu germà.
Un dia, es van aixecar del llit alhora i van ensopegar l’un amb l’altre, cadascun amb un sac de gra a l’esquena.
Aquest gest de servei a l’altre es va divulgar fins i tot anys i anys després de la mort de tots dos germans.
Quan els ciutadans van decidir erigir un temple per a les seves pregàries, van escollir el lloc on els dos germans s’havien trobat aquella nit. No hi havia en tota la ciutat cap lloc millor.
L’origen del temple

(conte anònim europeu)

No hay comentarios:

Publicar un comentario